Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
mistrzów" zen miało na celu ukrycie ich
ignorancji. Tacy mnisi zawsze mogli w kłopotliwym dla siebie momencie
pogrążyć się w medytacji. O skali tego zjawiska świadczy fakt, iż w 724 roku
w Chinach wydano dekret cesarski nakazujący mnichom odpowiadanie na
pytania dotyczące doktryny religijnej, a zaniedbanie tego obowiązku było
karane.
Doświadczenie zen jest doświadczeniem intersubiektywnym, ponieważ
może, a nawet powinno, być komunikowane. Daisetsu Suzuki pisał: "Zen nie
jest konceptualne, powtarzam jeszcze raz, iż zen może być uchwycone tylko
w doświadczeniu. Ale ponieważ jesteśmy ludźmi w tym sensie, iż nie jesteśmy
niemi i bezrefleksyjni, nie możemy doświadczać czegoś, nie starając się
ujmować
mistrzów" zen miało na celu ukrycie ich <br>ignorancji. Tacy mnisi zawsze mogli w kłopotliwym dla siebie momencie <br>pogrążyć się w medytacji. O skali tego zjawiska świadczy fakt, iż w 724 roku <br>w Chinach wydano dekret cesarski nakazujący mnichom odpowiadanie na <br>pytania dotyczące doktryny religijnej, a zaniedbanie tego obowiązku było <br>karane. <br>Doświadczenie zen jest doświadczeniem intersubiektywnym, ponieważ <br>może, a nawet powinno, być komunikowane. Daisetsu Suzuki pisał: &lt;q&gt;"Zen nie <br>jest konceptualne, powtarzam jeszcze raz, iż zen może być uchwycone tylko <br>w doświadczeniu. Ale ponieważ jesteśmy ludźmi w tym sensie, iż nie jesteśmy <br>niemi i bezrefleksyjni, nie możemy doświadczać czegoś, nie starając się <br>ujmować
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego