Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Sanctus (Sanctus), 1 Agnus z 1 Kyrie, natomiast Dona nobis z Christe.
Cykl ten nie jest jednak tak silnie zintegrowany jak msza Garbusińskiego, ponieważ kompozytor posługując się kategorią korespondencji wykorzystuje oprócz materiału pieśni własne struktury materiałowe.
Tę samą ideę odmiennie wykorzystał Świerczek w Missa solemnis ex motivis antiquissimi cantus Bogu Rodzica (!) (II red. 1938). W przeciwieństwie do obu poprzednich mszy w tym utworze wspomniane w tytule motywy melodyczne Bogurodzicy pojawiają się sukcesywnie. Rozszerzenie ich liczby do piętnastu powoduje, że można raczej mówić o rodzaju integracji symbolicznej, związanej z melodią całej pieśni.
Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw
Sanctus (Sanctus)&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;1 Agnus z 1 Kyrie&lt;/&gt;, natomiast &lt;name type="tit"&gt;Dona nobis&lt;/&gt; z &lt;name type="tit"&gt;Christe&lt;/&gt;. <br>Cykl ten nie jest jednak tak silnie zintegrowany jak msza Garbusińskiego, ponieważ kompozytor posługując się kategorią korespondencji wykorzystuje oprócz materiału pieśni własne struktury materiałowe.<br>Tę samą ideę odmiennie wykorzystał Świerczek w &lt;name type="tit"&gt;Missa solemnis ex motivis antiquissimi cantus Bogu Rodzica &lt;/&gt;(!) (II red. 1938). W przeciwieństwie do obu poprzednich mszy w tym utworze wspomniane w tytule motywy melodyczne Bogurodzicy pojawiają się sukcesywnie. Rozszerzenie ich liczby do piętnastu powoduje, że można raczej mówić o rodzaju integracji symbolicznej, związanej z melodią całej pieśni.<br>Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego