Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
przewodami doktorskimi w pedagogice można przede wszystkim stwierdzić dwa rodzaje nagminnie powtarzanych praktyk, których społeczna szkodliwość jest ewidentna. Pierwsza, to ustalenie tematu pracy "pod kandydata", a więc z uwzględnieniem jego osobistych (nie zawsze wystarczających możliwości), pomijanie natomiast zupełnie potrzeb społecznych i samej dyscypliny. W rezultacie pracuje się nierzadko nad tematami błahymi, drugorzędnymi lub już rozwiązanymi. Znamienne jest na przykład, że prace doktorskie w niewielkim tylko stopniu uczestniczą w realizacji planów naukowo-badawczych poszczególnych ośrodków, jak również że nie przejawia się w nich żadna polityka kadrowa związana z kształceniem wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie szczególnie słabo rozwiniętych, a społecznie doniosłych, działów pedagogiki
przewodami doktorskimi w pedagogice można przede wszystkim stwierdzić dwa rodzaje nagminnie powtarzanych praktyk, których społeczna szkodliwość jest ewidentna. Pierwsza, to ustalenie tematu pracy "pod kandydata", a więc z uwzględnieniem jego osobistych (nie zawsze wystarczających możliwości), pomijanie natomiast zupełnie potrzeb społecznych i samej dyscypliny. W rezultacie pracuje się nierzadko nad tematami błahymi, drugorzędnymi lub już rozwiązanymi. Znamienne jest na przykład, że prace doktorskie w niewielkim tylko stopniu uczestniczą w realizacji planów naukowo-badawczych poszczególnych ośrodków, jak również że nie przejawia się w nich żadna polityka kadrowa związana z kształceniem wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie szczególnie słabo rozwiniętych, a społecznie doniosłych, działów pedagogiki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego