Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
badanej (por. rozdz. 4., pkt. 4.1.),

(b-5.4):

oczekiwania interpersonalne badacza (por. rozdz. 4., pkt. 3.1-3.3);

(b-6):

wchodzenie badaczy w interakcję z instytucjami (kontekst socjologiczny) zamawiającymi przeprowadzenie badań (sponsorującymi je).

Rysunek 3.2. ilustruje postępowanie badacza w kontekście trafności zewnętrznej i trafności wewnętrznej badania empirycznego przeprowadzanego w psychologii.

Rys. 3.2. Trafność wewnętrzna a trafność zewnętrzna badania psychologicznego


3. Proces badawczy w kontekście świadomości metodologicznej

Rozpatrując proces badawczy w kontekście takiego konstruktu teoretycznego, jakim jest SM (świadomość metodologiczna), nie sposób pominąć - aby uzyskać w miarę pełny obraz uwarunkowań tego procesu - pozostałych kontekstów, pozametodologicznych, a wynikających
badanej (por. rozdz. 4., pkt. 4.1.),<br><br> (b-5.4):<br><br> oczekiwania interpersonalne badacza (por. rozdz. 4., pkt. 3.1-3.3);<br><br> (b-6):<br><br> wchodzenie badaczy w interakcję z instytucjami (kontekst socjologiczny) zamawiającymi przeprowadzenie badań (sponsorującymi je). <br><br> Rysunek 3.2. ilustruje postępowanie badacza w kontekście trafności zewnętrznej i trafności wewnętrznej badania empirycznego przeprowadzanego w psychologii.<br><br> Rys. 3.2. Trafność wewnętrzna a trafność zewnętrzna badania psychologicznego<br>&lt;gap&gt;<br><br>&lt;tit&gt; 3. Proces badawczy w kontekście świadomości metodologicznej&lt;/&gt;<br><br> Rozpatrując proces badawczy w kontekście takiego konstruktu teoretycznego, jakim jest SM (świadomość metodologiczna), nie sposób pominąć - aby uzyskać w miarę pełny obraz uwarunkowań tego procesu - pozostałych kontekstów, pozametodologicznych, a wynikających
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego