przecina��

• ... przez Zawoję jest o 18km dłuższa, ale bardziej atrakcyjna turystycznie. Przecina ona Płaskowyż Katowicki na Wyżynie Śląskiej, Kotlinę Oświęcimską, a w...
  • ... Lubina, droga główna E65 do Zielonej Góry, dalej drugorzędna. Trasa przecina na przemian strefy wzniesień morenowych, obniżeń pradolinnych, wysoczyzn morenowych, a...
  • ... prostu wygląda przez okno. Cofam się szybko, bo nagle powietrze przecina krótkie, ostre szczęknięcie, które dźwiękiem swoim obraża obecność instrumentu muzycznego...
  • ... dalej prowadzi międzyrzeczem Warty i Noteci - Kotliną Gorzowską, w Drezdenku przecina Noteć. Niewielki odcinek wiedzie skrajem Pojezierza Dobiegniewskiego (na odcinku Drezdenko...
  • ... polana Szałasiska, gdzie znajduje się obozowisko Polskiego Związku Alpinizmu. Szosa przecina Głęboki Żleb, popularnie nazywany Żlebem Żandarmerii, gdzie co roku spadają...
  • ... jeszcze czterech oficerów. Piją od wczoraj wieczór.
    Wasia sprężystym krokiem
    przecina plac i zatrzymuje się przed werandą:
    - Wasze błagorodje, melduję posłusznie...
  • ... zbutwiałe belki, chyboce się mostek. Wzrok raz po raz zawrotnie przecina w najrozmaitszych kierunkach niebo, ciemno-wodną kulę, na dnie której...
  • ... czym spośród najbardziej zasobnych jezior Tajmyr leży najdalej na północ, przecina je równoleżnik 74° szer. geogr. pn. Zdecydowanie największa część zasobów...
  • ... mięsnego. Zwierzęta oszałamia się, podciąga na hakach za tylne nogi, przecina szyjne naczynia krwionośne i wykrwawia. Wykrwawioną tuszę trzody po umyciu...
  • ... na pd. wsch. Trasa prowadzi RÓWNINĄ ŁOWICKO-BŁOŃSKĄ. - 7km. Droga przecina rz. Pisię Gągolinę. - 14km ALEKSANDRÓW. We wsi skrzyżowanie dróg. W...
  • ... na Odrze. Fabryka celulozy słomowej, pierwsza w Polsce. - 4km.
    Droga
    przecina Odrę. Dalej przez zalesioną dol. Odry z licznymi starorzeczami. Strefa...
  • ... na skrzyżowaniu w prawo lub lewo
    W takim przypadku tramwaj
    przecina kierunek ruchu pojazdów nieszynowych jadących prosto. Kierujący tymi pojazdami ustalali...
  • ... bladą twarzą więźnia, nad jego wysokim czołem, gęstwinę rudych włosów przecina czarna smuga. Stanisław Kunicki wygląda teraz jak w wieńcu z...
  • ... wszystkim,
    a wszystko jest jednym, tak więc części, na które
    przecina miecz jakąś rzecz,
    tak naprawdę są jedną częścią.

Analizując metafory...
  • ... 1989 r. z ministrem spraw zagranicznych Czechosłowacji Jirim Dienstbierem symbolicznie przecina płot na granicy między RFN a Czechosłowacją. Kończy się podział...
  • ... spróbować od zewnątrz lub ewentualnie zawołać tragarza. Chłodne powietrze orzeźwiająco przecina twarz. Z zewnątrz klamka jest równie krnąbrna. Tragarzy nie widać...
  • ... Bór na Czerwonem''.
    SZAFLARY NIŻNE (630m). Kiedyś osiedle dworskie. Trasa
    przecina grupę wapiennych wzgórz należących do Pienińskiego Pasa Skałkowego i ostrymi...
  • ... Drawską i lasy zwane Puszczą nad Gwdą. W Międzychodzie trasa przecina Wartę, dalej prowadzi międzyrzeczem Warty i Noteci - Kotliną Gorzowską, w...
  • ... 4km. Skręt z trasy w prawo, na zach. - 12km. Droga przecina rz. Nysę Kłodzką. - 21km GRODKÓW (175m, 9200mk), m. położ. na...
  • ... na pn. peryferie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, schodzi w dol. Warty, przecina dol. Pilicy, następnie od Pasma Małogoskiego wkracza w rejon Gór...