Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
wykorzystano ją w wielu słynnych operetkach. Występ stuosobowej orkiestry, w której skład wchodzą - oprócz fantastycznych skrzypków - kontrabasiści, cymbaliści i paru klarnecistów (w tym cztery kobiety), stanowi gwóźdź programu Wiosny Budapeszteńskiej. Nic dziwnego - podróżujący po całym świecie zespół ledwie kilka razy w roku pojawia się na węgierskich scenach. Publiczność przyjmuje występy cygańskich wirtuozów z entuzjazmem. - Zaczęło się od pogrzebu - mówi József Raduly, dyrektor zespołu 100 Tagu Ciganyzenekar. - Pewnego dnia w 1984 r. umarł sławny cygański skrzypek, Sandor Jarouko. Odezwało się serce, tysiąc Cyganów chwyciło swoje instrumenty i ruszyło na cmentarz. Tam wszyscy grali i płakali. Ktoś zapytał: dlaczego Romowie zbierają się tylko
wykorzystano ją w wielu słynnych operetkach. Występ stuosobowej orkiestry, w której skład wchodzą - oprócz fantastycznych skrzypków - kontrabasiści, cymbaliści i paru klarnecistów (w tym cztery kobiety), stanowi gwóźdź programu Wiosny Budapeszteńskiej. Nic dziwnego - podróżujący po całym świecie zespół ledwie kilka razy w roku pojawia się na węgierskich scenach. Publiczność przyjmuje występy cygańskich wirtuozów z entuzjazmem. - Zaczęło się od pogrzebu - mówi József Raduly, dyrektor zespołu 100 Tagu Ciganyzenekar. - Pewnego dnia w 1984 r. umarł sławny cygański skrzypek, Sandor Jarouko. Odezwało się serce, tysiąc Cyganów chwyciło swoje instrumenty i ruszyło na cmentarz. Tam wszyscy grali i płakali. Ktoś zapytał: dlaczego Romowie zbierają się tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego