Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Świat i Podróże
Nr: 12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
Potrzeby były minimalne, a w pojęciu samych aborygenów, w zupełności zaspokajane.
Być może dlatego wykorzystanie ich energii poszło w innym kierunku - rozwoju nadzwyczajnych zdolności psychicznych i parapsychologicznych. Świat duchowy aborygenów czasami budzi grozę, wywołuje lęk, jest pełen czarów, praktyk magicznych, niezwykłych ceremonii, obcowania z duchami i innymi niewidzialnymi, nadnaturalnymi siłami.
Aborygeni wierzą, że są częścią Ziemi, a Ziemia jest częścią ich samych. Przy tym nie jest traktowana jako stan posiadania czy własność materialna. Pojmują ją w kategoriach duchowych. Jest święta i trzeba się o nią troszczyć, a wszystko - skały, drzewa, powietrze, woda zawiera "przekaz", który wyjaśnia sens wszelkiego życia. Człowiek należy
Potrzeby były minimalne, a w pojęciu samych aborygenów, w zupełności zaspokajane.<br>Być może dlatego wykorzystanie ich energii poszło w innym kierunku - rozwoju nadzwyczajnych zdolności psychicznych i parapsychologicznych. Świat duchowy aborygenów czasami budzi grozę, wywołuje lęk, jest pełen czarów, praktyk magicznych, niezwykłych ceremonii, obcowania z duchami i innymi niewidzialnymi, nadnaturalnymi siłami.<br>Aborygeni wierzą, że są częścią Ziemi, a Ziemia jest częścią ich samych. Przy tym nie jest traktowana jako stan posiadania czy własność materialna. Pojmują ją w kategoriach duchowych. Jest święta i trzeba się o nią troszczyć, a wszystko - skały, drzewa, powietrze, woda zawiera "przekaz", który wyjaśnia sens wszelkiego życia. Człowiek należy
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego