Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
by w nim znaleźć cechy romantycznego stylu, ale zyskał liczne pochwały krytyków. Gdy jednak Coleridge zechciał wykorzystać tę sławę i wprowadzić na scenę utwór mniej komercyjny a bardziej poetycki, dramat Zapolya (1815), dzieło to zostało odrzucone kolejno przez oba wielkie londyńskie teatry.
O wiele mniej niż w Niemczech dyskutowano w Anglii o teorii i estetyce dramatu, a wielcy dramaturdzy - Percy Bysshe Shelley, Georg Gordon Byron - pojawili się późno i choć pisali także dla sceny, to jednak za ich życia do teatru wprowadzono tylko po jednym ich dramacie: Beatrix Cenci Shelleya (jego prywatna korespondencja ukazuje, że bardzo interesował się scenicznymi losami dzieła
by w nim znaleźć cechy romantycznego stylu, ale zyskał liczne pochwały krytyków. Gdy jednak Coleridge zechciał wykorzystać tę sławę i wprowadzić na scenę utwór mniej komercyjny a bardziej poetycki, dramat Zapolya (1815), dzieło to zostało odrzucone kolejno przez oba wielkie londyńskie teatry.<br>O wiele mniej niż w Niemczech dyskutowano w Anglii o teorii i estetyce dramatu, a wielcy dramaturdzy - Percy Bysshe Shelley, Georg Gordon Byron - pojawili się późno i choć pisali także dla sceny, to jednak za ich życia do teatru wprowadzono tylko po jednym ich dramacie: Beatrix Cenci Shelleya (jego prywatna korespondencja ukazuje, że bardzo interesował się scenicznymi losami dzieła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego