Typ tekstu: Książka
Autor: Pinkwart Maciej
Tytuł: Zakopane i Tatry
Rok: 1992
w kościele zakopiańskim powierzono krakowskiemu rzeźbiarzowi Kazimierzowi Wakulskiemu. Styl ołtarza, rzecz jasna, nie ma nic wspólnego ze sztuką podhalańską. Z tego samego warsztatu pochodzi ambona.
W głównej nawie kościoła zwraca uwagę kolorowa polichromia, namalowana w latach trzydziestych przez zakopiańskiego malarza Janusza Kotarbińskiego. Przedstawia ona ilustrację do Kazania na Górze. Osiem Błogosławieństw zaprezentowanych jest w scenerii podhalańskiej. W malowidle po prawej stronie, nad transeptem widzimy postać św. Franciszka, hr. Władysława Zamoyskiego i św. Brata Alberta, zaś nad drzwiami głównymi Kotarbiński ukazał sylwetkę księdza Stolarczyka. Dziełem tego samego artysty są także dwa witraże figuralne w prezbiterium.
Najcenniejszym, choć obecnie zapomnianym, a na pewno
w kościele zakopiańskim powierzono krakowskiemu rzeźbiarzowi Kazimierzowi Wakulskiemu. Styl ołtarza, rzecz jasna, nie ma nic wspólnego ze sztuką podhalańską. Z tego samego warsztatu pochodzi ambona.<br> W głównej nawie kościoła zwraca uwagę kolorowa polichromia, namalowana w latach trzydziestych przez zakopiańskiego malarza Janusza Kotarbińskiego. Przedstawia ona ilustrację do Kazania na Górze. Osiem Błogosławieństw zaprezentowanych jest w scenerii podhalańskiej. W malowidle po prawej stronie, nad transeptem widzimy postać św. Franciszka, hr. Władysława Zamoyskiego i św. Brata Alberta, zaś nad drzwiami głównymi Kotarbiński ukazał sylwetkę księdza Stolarczyka. Dziełem tego samego artysty są także dwa witraże figuralne w prezbiterium.<br> Najcenniejszym, choć obecnie zapomnianym, a na pewno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego