Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
praktyce znaczy to, iż media nie są uznawane za takie same przedsiębiorstwa komercyjne, jak wszelkie inne, gdyż powinny wnosić wkład w długotrwałe korzyści społeczne, przede wszystkim w sferze kulturalnej i politycznej. Ten aspekt swego działania media aprobują wówczas, gdy głoszą swą misję publiczną, oczekując w zamian prawnych i ekonomicznych przywilejów.
Chociaż pojęcie dobra wspólnego jest wieloznaczne i kontrowersyjne, jednak bez odwołania się do niego nie sposób ocenić działania mediów. Problemem jest przejście od ogólnego pojęcia interesu społecznego do jego interpretacji w kategoriach realiów poszczególnych mediów. Odmienny jest bowiem w przypadku, np. telekomunikacji telefonicznej, a odmienny w przypadku telewizji i radia publicznego
praktyce znaczy to, iż media nie są uznawane za takie same przedsiębiorstwa komercyjne, jak wszelkie inne, gdyż powinny wnosić wkład w długotrwałe korzyści społeczne, przede wszystkim w sferze kulturalnej i politycznej. Ten aspekt swego działania media aprobują wówczas, gdy głoszą swą misję publiczną, oczekując w zamian prawnych i ekonomicznych przywilejów. <br>Chociaż pojęcie dobra wspólnego jest wieloznaczne i kontrowersyjne, jednak bez odwołania się do niego nie sposób ocenić działania mediów. Problemem jest przejście od ogólnego pojęcia interesu społecznego do jego interpretacji w kategoriach realiów poszczególnych mediów. Odmienny jest bowiem w przypadku, np. telekomunikacji telefonicznej, a odmienny w przypadku telewizji i radia publicznego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego