Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
campusów uniwersyteckich, którzy traktowali Herzoga jako odtrutkę na "nudny kołowrót kina komercjalnego", odwróciłaby się dziś od niego nawet wówczas, gdyby kręcił filmy nie mniej a jeszcze bardziej interesujące niż w swoim najlepszym okresie. Innym dziś Bogom oddają pokłony.
To całkowicie niewłaściwa, nietrafna metafora. O żadnych Bogach mowy być nie może. Co najwyżej - o modzie. I właśnie gdzieś tutaj przebiegają linie konfliktu Herzoga ze swoją współczesnością i - biorąc zwłaszcza pod uwagę jego wczesne filmy - przyszłością.
We wstępie Petera C. Seela do niedawno wydanej w Polsce książki z artykułami o Herzogu (Werner Herzog, Kraków 1994) czytam: "Czy [Herzog] jest narratorem postmodernistycznym? Z pewnością nie
campusów uniwersyteckich, którzy traktowali Herzoga jako odtrutkę na "nudny kołowrót kina komercjalnego", odwróciłaby się dziś od niego nawet wówczas, gdyby kręcił filmy nie mniej a jeszcze bardziej interesujące niż w swoim najlepszym okresie. Innym dziś Bogom oddają pokłony.<br>To całkowicie niewłaściwa, nietrafna metafora. O żadnych Bogach mowy być nie może. Co najwyżej - o modzie. I właśnie gdzieś tutaj przebiegają linie konfliktu Herzoga ze swoją współczesnością i - biorąc zwłaszcza pod uwagę jego wczesne filmy - przyszłością.<br>We wstępie Petera C. Seela do niedawno wydanej w Polsce książki z artykułami o Herzogu (Werner Herzog, Kraków 1994) czytam: "Czy [Herzog] jest narratorem postmodernistycznym? Z pewnością nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego