Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
ról, pisał że będzie to sztuka „bardziej moralna niż Fazio [Henry Milnama], bardziej poetycka niż Bertram [Charles Roberta Maturina]". Podobne ambicje sceniczne miał John Keats. Był współautorem dramatu historycznego Otho the Great (Otho Wielki 1819, podjęcie głównej roli planował Edward Kean), ale odrzucono go w Drury Lane i w Covent Garden; przed śmiercią Keats zapowiadał następne dramaty.
Autorem ośmiu sztuk był Byron, większość pisał z myślą o scenie, ale za jego życia wystawiono tylko tragedię Marino Faliero (Drury Lane 1820). Cztery inne sztuki - w latach trzydziestych XIX wieku. Nazwą "dramat romantyczny" opatrywał dwie sztuki - Manfreda i Kaina. Od 1815 roku Byron
ról, pisał że będzie to sztuka &lt;q&gt;&#132;bardziej moralna niż Fazio [Henry Milnama], bardziej poetycka niż Bertram [Charles Roberta Maturina]"&lt;/&gt;. Podobne ambicje sceniczne miał John Keats. Był współautorem dramatu historycznego Otho the Great (Otho Wielki 1819, podjęcie głównej roli planował Edward Kean), ale odrzucono go w Drury Lane i w Covent Garden; przed śmiercią Keats zapowiadał następne dramaty.<br>Autorem ośmiu sztuk był Byron, większość pisał z myślą o scenie, ale za jego życia wystawiono tylko tragedię Marino Faliero (Drury Lane 1820). Cztery inne sztuki - w latach trzydziestych XIX wieku. Nazwą "dramat romantyczny" opatrywał dwie sztuki - Manfreda i Kaina. Od 1815 roku Byron
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego