Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
handlowych, kursujących pomiędzy walczącymi stronami? - zapytuje Fouad Ajami.
Sugestia koneksji islamsko-konfucjańskiej obliczona jest na budzenie upiorów europejskiej wyobraźni - przywołują one bowiem obrazy hord mongolskich, arabskich i tureckich, plądrujących Europę.
Fundamentalna różnica między islamem a cywilizacją konfucjańską zawiera się w ich stosunku do modernizacji: islam ma z nią poważne trudności; Daleki Wschód przyjmuje ją bez większych problemów.
Teza podkreślająca znaczenie procesu indygenizacji pozaeuropejskich elit nie wytrzymuje krytyki - twierdzą polemiści Huntingtona.
Nowoczesność, świeckość państwa trzymają się mocno w Indiach i są tam przez klasę średnią uważane za istotną zdobycz, której nie ma ona zamiaru oddać za jakikolwiek tradycjonalizm o politycznych konsekwencjach.
Powrót
handlowych, kursujących pomiędzy walczącymi stronami? - zapytuje Fouad Ajami.<br>Sugestia koneksji islamsko-konfucjańskiej obliczona jest na budzenie upiorów europejskiej wyobraźni - przywołują one bowiem obrazy hord mongolskich, arabskich i tureckich, plądrujących Europę.<br>Fundamentalna różnica między islamem a cywilizacją konfucjańską zawiera się w ich stosunku do modernizacji: islam ma z nią poważne trudności; Daleki Wschód przyjmuje ją bez większych problemów.<br>Teza podkreślająca znaczenie procesu &lt;orig&gt;indygenizacji&lt;/&gt; pozaeuropejskich elit nie wytrzymuje krytyki - twierdzą polemiści Huntingtona.<br>Nowoczesność, świeckość państwa trzymają się mocno w Indiach i są tam przez klasę średnią uważane za istotną zdobycz, której nie ma ona zamiaru oddać za jakikolwiek tradycjonalizm o politycznych konsekwencjach.<br>Powrót
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego