Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Epatowanie widza powiewającą amerykańską flagą - co zdarza się w każdym niemal filmie made in USA - okazało się w tym przypadku niewystarczające. (ACK)
Reż. Jean-Marie Gaubert, Francja/USA 2001


PIĘTNAŚCIE MINUT
Bezbarwny sensacyjny thriller, mogący uchodzić za popłuczyny belgijskiego "Człowieka, który pogryzł psa" - tu również filmowane są zbrodnie "na żywo". Dramaturgia filmu Herzfelda ogranicza się bowiem tylko do efektów specjalnych, mordobicia i krwi, a banalno-stereotypowe przesłanie o wpływie telewizji na ludzi - nowego lądu nie odkrywa. Bohaterami tej przegadanej, pseudomoralizatorskiej opowieści są nowojorski policjant (Robert De Niro) i specjalista od podpaleń z wydziału zabójstw (Edward Burns), ścigający dwóch przybyszów z Europy
Epatowanie widza powiewającą amerykańską flagą - co zdarza się w każdym niemal filmie &lt;foreign lang="eng"&gt;made in USA&lt;/&gt; - okazało się w tym przypadku niewystarczające. &lt;au&gt;(ACK)&lt;/&gt;<br>Reż. &lt;name type="person"&gt;Jean-Marie Gaubert&lt;/&gt;, Francja/USA 2001&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;PIĘTNAŚCIE MINUT&lt;/&gt;<br>Bezbarwny sensacyjny thriller, mogący uchodzić za popłuczyny belgijskiego &lt;name type="tit"&gt;"Człowieka, który pogryzł psa"&lt;/&gt; - tu również filmowane są zbrodnie &lt;q&gt;"na żywo"&lt;/&gt;. Dramaturgia filmu &lt;name type="person"&gt;Herzfelda&lt;/&gt; ogranicza się bowiem tylko do efektów specjalnych, mordobicia i krwi, a &lt;orig&gt;banalno-stereotypowe&lt;/&gt; przesłanie o wpływie telewizji na ludzi - nowego lądu nie odkrywa. Bohaterami tej przegadanej, pseudomoralizatorskiej opowieści są nowojorski policjant (&lt;name type="person"&gt;Robert De Niro&lt;/&gt;) i specjalista od podpaleń z wydziału zabójstw (&lt;name type="person"&gt;Edward Burns&lt;/&gt;), ścigający dwóch przybyszów z Europy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego