Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
wtórnych nowe intrygujące całości.
Czy gotowy film fabularny może być dla współczesnego artysty takim samym tworzywem, jakim kiedyś był marmur czy terpentyna i pigmenty? W czasach awansu didżejów z dyskotekowych wodzirejów na artystów takie pytanie wydaje się retoryczne. Tym bardziej że zadaje się je niemal sto lat po geście Marcela Duchampa, który na wystawie sztuki nowoczesnej pokazał seryjnie produkowany pisuar, dowodząc, że najbanalniejszy przedmiot gotowy (tzw. ready made) może zostać decyzją artysty podniesiony do rangi sztuki.

Dziś w roli "ready made" występują już nie pisuary, lecz cyfrowo przetwarzane fotografie, gry komputerowe czy filmy. Moser i Schwinger wykorzystali scenariusz, nastrój i konwencję
wtórnych nowe intrygujące całości. <br>Czy gotowy film fabularny może być dla współczesnego artysty takim samym tworzywem, jakim kiedyś był marmur czy terpentyna i pigmenty? W czasach awansu didżejów z dyskotekowych wodzirejów na artystów takie pytanie wydaje się retoryczne. Tym bardziej że zadaje się je niemal sto lat po geście Marcela Duchampa, który na wystawie sztuki nowoczesnej pokazał seryjnie produkowany pisuar, dowodząc, że najbanalniejszy przedmiot gotowy (tzw. ready made) może zostać decyzją artysty podniesiony do rangi sztuki. <br><br>Dziś w roli "ready made" występują już nie pisuary, lecz cyfrowo przetwarzane fotografie, gry komputerowe czy filmy. Moser i Schwinger wykorzystali scenariusz, nastrój i konwencję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego