Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
przedstawione typowe podwozie koparki gąsienicowej. Jego budowa, a zwłaszcza rozmieszczenie głównych zespołów, to jest: gąsienic, mechanizmów napędzających i napinających gąsienice, rolek jezdnych i podtrzymujących, kolumny obrotowej i łożyska wieńcowego, wynika z ich funkcji. Z tego powodu ogólny układ konstrukcyjny podwozia jest w zasadzie taki sam w większości produkowanych obecnie koparek.
Elementem nośnym podwozia jest rama składająca się z ramy poprzecznej i dwóch belek podłużnych, stanowiących elementy nośne gąsienic (rys. 15.2). W ramie poprzecznej znajduje się cylinder, zwinięty z blachy stalowej, do którego kołnierza jest przymocowane łożysko wieńcowe. W ramie przedstawionej na rys. 15.2 elementy poprzeczne są ustawione w układzie
przedstawione typowe podwozie koparki gąsienicowej. Jego budowa, a zwłaszcza rozmieszczenie głównych zespołów, to jest: gąsienic, mechanizmów napędzających i napinających gąsienice, rolek jezdnych i podtrzymujących, kolumny obrotowej i łożyska wieńcowego, wynika z ich funkcji. Z tego powodu ogólny układ konstrukcyjny podwozia jest w zasadzie taki sam w większości produkowanych obecnie koparek.<br>Elementem nośnym podwozia jest rama składająca się z ramy poprzecznej i dwóch belek podłużnych, stanowiących elementy nośne gąsienic (rys. 15.2). W ramie poprzecznej znajduje się cylinder, zwinięty z blachy stalowej, do którego kołnierza jest przymocowane łożysko wieńcowe. W ramie przedstawionej na rys. 15.2 elementy poprzeczne są ustawione w układzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego