Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Jerzy
Tytuł: Telefony z Eufonii. Felietony wygłaszane 1991-1992 w Programie II Polskiego Radia
Rok wydania: 1995
Lata powstania: 1991-1992
tworząc dwa cykle 24 fortepianowych preludiów i fug, przeznaczonych na wszystkie możliwe w stroju równomiernie temperowanym 24 tonacje.
Tonacje różnią się charakterem - świetnie to wychwytują osoby obdarzone słuchem absolutnym. Dla Beethovena, na przykład, tonacja F-dur miała charakter sielski, pastoralny, a Es-dur - bohaterski, dlatego swą Eroikę skomponował w tonacji Es-dur, a Symfonię Pastoralną - w tonacji F-dur.
Osoby mające słuch relatywny, nie słyszą różnic między tonacjami dopóty, dopóki nie nastąpi odmiana, to znaczy modulacja, czyli przejście z jednej tonacji do drugiej. Modulacje ożywiają muzykę, wprowadzają do niej powiew świeżości, wtłaczają w nią nową krew. Muzyka obracająca się w jednej i
tworząc dwa cykle 24 fortepianowych preludiów i fug, przeznaczonych na wszystkie możliwe w stroju równomiernie temperowanym 24 tonacje. <br>Tonacje różnią się charakterem - świetnie to wychwytują osoby obdarzone słuchem absolutnym. Dla Beethovena, na przykład, tonacja F-dur miała charakter sielski, pastoralny, a Es-dur - bohaterski, dlatego swą Eroikę skomponował w tonacji Es-dur, a Symfonię Pastoralną - w tonacji F-dur. <br>Osoby mające słuch relatywny, nie słyszą różnic między tonacjami dopóty, dopóki nie nastąpi odmiana, to znaczy modulacja, czyli przejście z jednej tonacji do drugiej. Modulacje ożywiają muzykę, wprowadzają do niej powiew świeżości, wtłaczają w nią nową krew. Muzyka obracająca się w jednej i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego