Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
kogoś, na przykład do rzeczywistych lub urojonych antysemitów.

Rzeczywiście, często zdarza się, że dialog jest instrumentalizowany do różnych celów. Chrześcijan interesuje dialog z Żydami, ponieważ wynika to z pobudek religijnych. Jak powiedział Jan Paweł II 17 listopada 1980 roku w Moguncji: "Kto spotyka Jezusa Chrystusa, spotyka judaizm". Jeżeli chcemy zrozumieć Ewangelię, życie Jezusa, kontekst narodzin i okrzepnięcia Kościoła, musimy sięgnąć do świata żydowskiego. Jeszcze mocniej musimy do niego sięgnąć, jeżeli chcemy zrozumieć Stary Testament. Nasze zainteresowania mają zatem charakter religijny. U Żydów takich motywacji nie ma. Interesują się dialogiem z przesłanek społecznych, politycznych i psychologicznych. Dla nich dialog to antidotum na
kogoś, na przykład do rzeczywistych lub urojonych antysemitów.<br><br> Rzeczywiście, często zdarza się, że dialog jest &lt;orig&gt;instrumentalizowany&lt;/&gt; do różnych celów. Chrześcijan interesuje dialog z Żydami, ponieważ wynika to z pobudek religijnych. Jak powiedział Jan Paweł II 17 listopada 1980 roku w Moguncji: "Kto spotyka Jezusa Chrystusa, spotyka judaizm". Jeżeli chcemy zrozumieć Ewangelię, życie Jezusa, kontekst narodzin i okrzepnięcia Kościoła, musimy sięgnąć do świata żydowskiego. Jeszcze mocniej musimy do niego sięgnąć, jeżeli chcemy zrozumieć Stary Testament. Nasze zainteresowania mają zatem charakter religijny. U Żydów takich motywacji nie ma. Interesują się dialogiem z przesłanek społecznych, politycznych i psychologicznych. Dla nich dialog to antidotum na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego