Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
powrócił do Japonii. Po krótkim pobycie w Kioto przeniósł się do prowincji Echizen,
prawdopodobnie na skutek wrogości, jaką okazywali mu mnisi z góry Hiei, niechętni
jego nowej nauce. W końcu osiadł w świątyni Eiheiji, gdzie pozostał aż do śmierci,
nie licząc krótkiego pobytu w Kamakurze w 1247 roku na zaproszenie Hojo Tokiyori.
Najważniejsi jego uczniowie, tacy jak Koun Ejo (1198-1280), byli wcześniej
przedstawicielami szkoły Darumy Dainichi Nonina. Dogen był płodnym myślicielem,
spośród wielu pozycji jego dorobku najważniejsze jest wielotomowe dzieło Skarbnica
Oka Prawdziwej Dharmy. Chociaż Dogen nie odrzucał praktyki koanów, za najskuteczniejszą
formę praktyki uważał medytację zazen. Głosił teorię 'jedności
powrócił do Japonii. Po krótkim pobycie w Kioto przeniósł się do prowincji Echizen, <br>prawdopodobnie na skutek wrogości, jaką okazywali mu mnisi z góry Hiei, niechętni <br>jego nowej nauce. W końcu osiadł w świątyni Eiheiji, gdzie pozostał aż do śmierci, <br>nie licząc krótkiego pobytu w Kamakurze w 1247 roku na zaproszenie Hojo Tokiyori. <br>Najważniejsi jego uczniowie, tacy jak Koun Ejo (1198-1280), byli wcześniej <br>przedstawicielami szkoły Darumy Dainichi Nonina. Dogen był płodnym myślicielem, <br>spośród wielu pozycji jego dorobku najważniejsze jest wielotomowe dzieło Skarbnica <br>Oka Prawdziwej Dharmy. Chociaż Dogen nie odrzucał praktyki koanów, za najskuteczniejszą <br>formę praktyki uważał medytację zazen. Głosił teorię 'jedności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego