Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
i Łosia wesołka. Tylko oni mogą zażegnać zawisłe nad ziemią niebezpieczeństwo. Film jest popisem nieskrępowanej inwencji realizatorskiej, formalnej swobody i pomysłowości znaczeniowej. Doskonale wypada strona materialna: scenografia, rekwizyty, synchronizacja rysunków ze zdjęciami naturalnymi. Dowcip najczęściej wypływa z błyskotliwej i przewrotnej gry słów. Absurdalnych odzywek Łosia nie powstydziłby się Groucho Marx. Igra się też z materią filmu, przestawiając ustalone porządki. Postaci przejmują kompetencje narratora lub innych bohaterów, rozrywają zwykłe ograniczenia kadru, elastycznie traktują tkankę obrazu wedle nagłych potrzeb. Feeria lotnych żartów unosi się z dynamiką huraganu, lekkością baletnicy i swadą mistrzów burleski. (TP)
Reż. Des McAnuff, USA 2000

KINO XXI WIEKU
Przebrana
i Łosia wesołka. Tylko oni mogą zażegnać zawisłe nad ziemią niebezpieczeństwo. Film jest popisem nieskrępowanej inwencji realizatorskiej, formalnej swobody i pomysłowości znaczeniowej. Doskonale wypada strona materialna: scenografia, rekwizyty, synchronizacja rysunków ze zdjęciami naturalnymi. Dowcip najczęściej wypływa z błyskotliwej i przewrotnej gry słów. Absurdalnych odzywek Łosia nie powstydziłby się &lt;name type="person"&gt;Groucho Marx&lt;/&gt;. Igra się też z materią filmu, przestawiając ustalone porządki. Postaci przejmują kompetencje narratora lub innych bohaterów, rozrywają zwykłe ograniczenia kadru, elastycznie traktują tkankę obrazu wedle nagłych potrzeb. Feeria lotnych żartów unosi się z dynamiką huraganu, lekkością baletnicy i swadą mistrzów burleski. &lt;au&gt;(TP)&lt;/&gt; <br>Reż. &lt;name type="person"&gt;Des McAnuff&lt;/&gt;, USA 2000&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sub="culture" sex="m"&gt;&lt;tit&gt;KINO XXI WIEKU&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;Przebrana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego