Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.06 (6)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
trudno będzie sobie wyobrazić funkcjonowanie filharmonii, muzeów, galerii, teatrów bez pomocy bogatych przedsiębiorstw. Firmy będą brały pod skrzydła coraz więcej instytucji, co na pewno będzie korzystne - przekonuje Bohdan Wyżnikiewicz. - Sponsoring kultury jest odejściem w dobrym kierunku od znanego z czasów PRL jej centralnego finansowania przez państwo - dodaje poseł Jan Maria Jackowski, przewodniczący sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu.
- Stopień odpowiedzialności sektora prywatnego za kulturę narodową jest miarą dojrzałości demokratycznej - zauważa Waldemar Dąbrowski, dyrektor naczelny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. - Moim zdaniem, coraz częstsze angażowanie się liderów biznesu w finansowanie kultury i chęć dzielenia się swoimi osiągnięciami jest bardzo pozytywnym zjawiskiem. Ludziom kultury
trudno będzie sobie wyobrazić funkcjonowanie filharmonii, muzeów, galerii, teatrów bez pomocy bogatych przedsiębiorstw. Firmy będą brały pod skrzydła coraz więcej instytucji, co na pewno będzie korzystne - przekonuje Bohdan Wyżnikiewicz. - Sponsoring kultury jest odejściem w dobrym kierunku od znanego z czasów PRL jej centralnego finansowania przez państwo - dodaje poseł Jan Maria Jackowski, przewodniczący sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu.<br>- Stopień odpowiedzialności sektora prywatnego za kulturę narodową jest miarą dojrzałości demokratycznej - zauważa Waldemar Dąbrowski, dyrektor naczelny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. - Moim zdaniem, coraz częstsze angażowanie się liderów biznesu w finansowanie kultury i chęć dzielenia się swoimi osiągnięciami jest bardzo pozytywnym zjawiskiem. Ludziom kultury
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego