Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 04.09
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Popławskiego, nabytej przez miasto dla Muzeum Narodowego.
(PAP)



Niemożliwy Kantor w warszawskim CSW

Największą dotąd warszawską wystawę twórczości Tadeusza Kantora można oglądać w Centrum Sztuki Współczesnej. "Niemożliwe" obejmuje twórczość Kantora od 1963 r., kiedy powstała "Wystawa Popularna", do 1973, gdy powstał projekt "Wszystko wisi na włosku". Dopiero po tych eksperymentach Kantor stworzył słynną "Umarłą klasę", "Wielopole, Wielopole" czy "Dziś są moje urodziny".
Ekspozycję otwiera dokumentacja "Antywystawy", pokazująca nie skończone dzieła sztuki, tylko to, z czego sztuka się rodzi: szkice, zapiski, notatki, zdjęcia, cytaty, bilety, mapy.
Przywołano też happeningi, m.in.: akcje inspirowane twórczością Witkacego, "List" (slajdy z dołączoną ścieżką dźwiękową), "Panoramiczny
Popławskiego, nabytej przez miasto dla Muzeum Narodowego.<br>&lt;au&gt;(PAP)&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="news"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Niemożliwy Kantor w warszawskim CSW&lt;/&gt;<br><br>Największą dotąd warszawską wystawę twórczości Tadeusza Kantora można oglądać w Centrum Sztuki Współczesnej. "Niemożliwe" obejmuje twórczość Kantora od 1963 r., kiedy powstała "Wystawa Popularna", do 1973, gdy powstał projekt "Wszystko wisi na włosku". Dopiero po tych eksperymentach Kantor stworzył słynną "Umarłą klasę", "Wielopole, Wielopole" czy "Dziś są moje urodziny".<br>Ekspozycję otwiera dokumentacja "Antywystawy", pokazująca nie skończone dzieła sztuki, tylko to, z czego sztuka się rodzi: szkice, zapiski, notatki, zdjęcia, cytaty, bilety, mapy.<br>Przywołano też happeningi, m.in.: akcje inspirowane twórczością Witkacego, "List" (slajdy z dołączoną ścieżką dźwiękową), "Panoramiczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego