Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
osobowością promieniującą, każdy może tworzyć klimat sprzyjający powstawaniu nowych jakości. Nawet człowiek słaby, zagubiony, bywa dla kogoś inspiracją.
W szkole osobowości otwartej każdy nauczyciel znalazłby swoje miejsce. Ale nie każdy chciał. Bo nauczyciel przyjmował propozycję znalezienia sobie własnej autonomicznej roli jako obrazę, nawet jeśli źle się czuł w roli dotychczasowej. Kiepska matematyczka na przykład może się okazać znakomitą kucharką, ale gdyby jej zaproponować to może pani będzie uczyć dziewczęta gotowania? - poczuje się zagrożona. Bo zmiana niesie zagrożenie, rozbija schemat.
Generalnie nauczyciele w "trójce" odrzucili taką perspektywę. Chcieli nadal przystosowywać szkolę do siebie. Nie do potrzeb uczniów.
- I to byt koniec?
- To
osobowością promieniującą, każdy może tworzyć klimat sprzyjający powstawaniu nowych jakości. Nawet człowiek słaby, zagubiony, bywa dla kogoś inspiracją.<br>W szkole osobowości otwartej każdy nauczyciel znalazłby swoje miejsce. Ale nie każdy chciał. Bo nauczyciel przyjmował propozycję znalezienia sobie własnej autonomicznej roli jako obrazę, nawet jeśli źle się czuł w roli dotychczasowej. Kiepska matematyczka na przykład może się okazać znakomitą kucharką, ale gdyby jej zaproponować to może pani będzie uczyć dziewczęta gotowania? - poczuje się zagrożona. Bo zmiana niesie zagrożenie, rozbija schemat.<br>Generalnie nauczyciele w "trójce" odrzucili taką perspektywę. Chcieli nadal przystosowywać szkolę do siebie. Nie do potrzeb uczniów.<br>- I to byt koniec?<br>- To
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego