Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
związane z tradycją - od bursztynowej biżuterii po korzenne piwo. Idąc za przykładem lokalnego biznesu, artyści Teatru Wybrzeże również postawili na wartości regionalne i zaczerpnęli ze źródła gdańskiej kultury. XVII-wieczną "Tragedię o Bogaczu i Łazarzu" Anonima Gdańskiego zrealizowano w gotyckim kościele św. Jana, którego wnętrze zaaranżował wybitny scenograf gdański, Marian Kołodziej. Reżyserem spektaklu jest Krzysztof Babicki, niegdyś czołowy twórca gdańskiej sceny. Oto spektakularne zwycięstwo "małej ojczyzny" nad globalną wioską!
Fabuła "Tragedii" została osnuta na kanwie tematu biblijnego. Opowiada o Kandydzie (Mirosław Baka), który za pławienie się w bogactwie trafia po śmierci do piekła oraz o Łazarzu (Dariusz Szymaniak), zbawionym dzięki prostocie
związane z tradycją - od bursztynowej biżuterii po korzenne piwo. Idąc za przykładem lokalnego biznesu, artyści Teatru Wybrzeże również postawili na wartości regionalne i zaczerpnęli ze źródła gdańskiej kultury. XVII-wieczną &lt;name type="tit"&gt;"Tragedię o Bogaczu i Łazarzu"&lt;/&gt; Anonima Gdańskiego zrealizowano w gotyckim kościele św. Jana, którego wnętrze zaaranżował wybitny scenograf gdański, Marian Kołodziej. Reżyserem spektaklu jest Krzysztof Babicki, niegdyś czołowy twórca gdańskiej sceny. Oto spektakularne zwycięstwo "małej ojczyzny" nad globalną wioską!<br>Fabuła &lt;name type="tit"&gt;"Tragedii"&lt;/&gt; została osnuta na kanwie tematu biblijnego. Opowiada o &lt;name type="person"&gt;Kandydzie&lt;/&gt; (Mirosław Baka), który za pławienie się w bogactwie trafia po śmierci do piekła oraz o Łazarzu (Dariusz Szymaniak), zbawionym dzięki prostocie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego