Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Bolesławskie Zeszyty Historyczne
Nr: 6
Miejsce wydania: Bolesław
Rok: 1997
się w tych stronach. W związku z dekoracją wnętrza nowo wybudowanego kościoła w Bolesławiu, malował na świątyni duże obrazy, posługując się ilustracjami Dorcego do Pisma Świętego - Telaga, uczeń Jana Stanisławskiego z krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Prócz niego bawił także w tym czasie zdolny malarz Skonuski, który między innymi malował na Krzykawce portrety właścicieli majątku państwa Gaszyńskich. Malarstwo Telagi, jak i cały wystrój wnętrza kościoła wzorowany na polichromiach Matejki i Wyspiańskiego w kościołach krakowskich (Mariackim i Franciszkanów) były niezbyt udane komplikacją, ale stanowiły pewien wzór, według którego formował się ruch artystyczny miejscowego społeczeństwa.
Rzecz ciekawa, że w tym regionie nie spotkało się
się w tych stronach. W związku z dekoracją wnętrza nowo wybudowanego kościoła w Bolesławiu, malował na świątyni duże obrazy, posługując się ilustracjami Dorcego do Pisma Świętego - Telaga, uczeń Jana Stanisławskiego z krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Prócz niego bawił także w tym czasie zdolny malarz Skonuski, który między innymi malował na Krzykawce portrety właścicieli majątku państwa Gaszyńskich. Malarstwo Telagi, jak i cały wystrój wnętrza kościoła wzorowany na polichromiach Matejki i Wyspiańskiego w kościołach krakowskich (Mariackim i Franciszkanów) były niezbyt udane komplikacją, ale stanowiły pewien wzór, według którego formował się ruch artystyczny miejscowego społeczeństwa.<br>Rzecz ciekawa, że w tym regionie nie spotkało się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego