Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
Poczciwa staruszka - wcale nie leciwa przy tym, a wręcz przeciwnie - "w starym piecu diabeł pali" (Vmax=130 km/h). Niejednokrotnie, pełna majestatu i dostojeństwa, paraduje tu i ówdzie ciesząc oczy wielu Miłośników Kolei.
2. EP40-41 - swego czasu ciężkie pociągi ekspresowe jeżdżące przez CMK prowadzone były na dwie lokomotywy EP05. Lokomotywa ET40, to praktycznie nic innego jak dwie (jednokabinowe) lokomotywy EP05 - pomyślano - i postanowiono na próbę jedną z nich, a mianowicie ET40-41 przerobić na EP40. Zmieniono wiec przekładnię i powstał prawdziwy "potwór" (Vmax=160 km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy
Poczciwa staruszka - wcale nie leciwa przy tym, a wręcz przeciwnie - "w starym piecu diabeł pali" (Vmax=130 km/h). Niejednokrotnie, pełna majestatu i dostojeństwa, paraduje tu i ówdzie ciesząc oczy wielu Miłośników Kolei. <br>2. EP40-41 - swego czasu ciężkie pociągi ekspresowe jeżdżące przez CMK prowadzone były na dwie lokomotywy EP05. Lokomotywa ET40, to praktycznie nic innego jak dwie (jednokabinowe) lokomotywy EP05 - pomyślano - i postanowiono na próbę jedną z nich, a mianowicie ET40-41 przerobić na EP40. Zmieniono wiec przekładnię i powstał prawdziwy "potwór" (Vmax=160 km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego