Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 37 (2934)
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
oczekiwanej z wielką niecierpliwością ekranizacji "Pinokia", przygotowywanej przez Roberto Benigniego. Spielberg nie rzucił na kolana ani krytyków, ani publiczności. Film przyjęto z zainteresowaniem, życzliwością, lecz bez entuzjazmu. O tym, że nagrodzeni twórcy nie mogą liczyć na taryfę ulgową, najlepiej przekonał się laureat Złotego Lwa z 1994 r., Milcho Manchevski z Macedonii. W nagrodzonym wówczas filmie "Przed deszczem" przedstawił proroczą, jak się okazało, wizję konfliktu etnicznego w swoim kraju. Z filmem "Dust", zaprezentowanym podczas inauguracji tegorocznego festiwalu, zawierającym aktualne wątki polityczne, krytycy obeszli się bezwzględnie, nazywając go "ciężkim gniotem".
Paparazzi nie odstępowali ani na krok Nicole Kidman, najsłynniejszej rozwódki na świecie. W
oczekiwanej z wielką niecierpliwością ekranizacji "&lt;name type="tit"&gt;Pinokia&lt;/&gt;", przygotowywanej przez &lt;name type="person"&gt;Roberto Benigniego&lt;/&gt;. &lt;name type="person"&gt;Spielberg&lt;/&gt; nie rzucił na kolana ani krytyków, ani publiczności. Film przyjęto z zainteresowaniem, życzliwością, lecz bez entuzjazmu. O tym, że nagrodzeni twórcy nie mogą liczyć na taryfę ulgową, najlepiej przekonał się laureat Złotego Lwa z 1994 r., &lt;name type="person"&gt;Milcho Manchevski&lt;/&gt; z Macedonii. W nagrodzonym wówczas filmie "&lt;name type="tit"&gt;Przed deszczem&lt;/&gt;" przedstawił proroczą, jak się okazało, wizję konfliktu etnicznego w swoim kraju. Z filmem "&lt;name type="tit"&gt;Dust&lt;/&gt;", zaprezentowanym podczas inauguracji tegorocznego festiwalu, zawierającym aktualne wątki polityczne, krytycy obeszli się bezwzględnie, nazywając go "&lt;q&gt;ciężkim gniotem&lt;/&gt;".<br>Paparazzi nie odstępowali ani na krok &lt;name type="person"&gt;Nicole Kidman&lt;/&gt;, najsłynniejszej rozwódki na świecie. W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego