Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Dlatego wszystko, co dzieje się między bohaterami, przełożył na "szeroki plan". U Trelińskiego gra cała scena - scenografia, kostiumy, aktorzy, światła. I to jak gra! Dotąd nikt w Polsce tak odważnie nie obszedł się ze skostniałą konwencją opery. Jej kiczowata sztuczność zderzona ze współczesną techniką i estetyką robi piorunujące wrażenie.

Widzowie "Madame Butterfly" zamiast japońskiej cepelii, kimon i kwiatów wiśni oglądają więc Japonię dyktatorów mody - Kenzo i Miyake. W "Onieginie" (2002) pompatyczny polonez zapisany w didaskaliach zostaje zastąpiony pokazem mody haute couture. Dionizos w "Królu Rogerze" (2000) przybiera postać boga epoki informatycznej, którego symbolizuje deszcz spadających na scenę cyfr - efekt niczym z "Matriksa
Dlatego wszystko, co dzieje się między bohaterami, przełożył na "szeroki plan". U Trelińskiego gra cała scena - scenografia, kostiumy, aktorzy, światła. I to jak gra! Dotąd nikt w Polsce tak odważnie nie obszedł się ze skostniałą konwencją opery. Jej kiczowata sztuczność zderzona ze współczesną techniką i estetyką robi piorunujące wrażenie. <br><br>Widzowie "Madame Butterfly" zamiast japońskiej cepelii, kimon i kwiatów wiśni oglądają więc Japonię dyktatorów mody - Kenzo i Miyake. W "Onieginie" (2002) pompatyczny polonez zapisany w didaskaliach zostaje zastąpiony pokazem mody haute couture. Dionizos w "Królu Rogerze" (2000) przybiera postać boga epoki informatycznej, którego symbolizuje deszcz spadających na scenę cyfr - efekt niczym z "Matriksa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego