Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 1214
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1968
Zelwerowicz stawiał kiedyś za przykład cyrkowców aktorom teatralnym mówiąc mniej więcej tak: na arenie nie ma udawania albo się coś dobrze, solidnie umie, albo leci się w dół i łamie kości...
Słynny przed wojną żongler-ekwilibrysta Włoch Enrico Rastelli ćwiczył codziennie od 8 do 10 godzin. Był m. in. partnerem Marleny Dietrich, a na jego występy do berlińskiego Wintergartenu nie zawsze można było kupić bilet. Ma on też jako jedyny bodaj z cyrkowców swój pomnik w Mediolanie.
Teatr zawsze chciał być cyrkiem - mieć jak arena tę siłę bezpośredniego oddziaływania na widownię. Wielkich reformatorów teatru, np. Adolfa Appia zawsze urzekały możliwości znalezienia w
Zelwerowicz stawiał kiedyś za przykład cyrkowców aktorom teatralnym mówiąc mniej więcej tak: na arenie nie ma udawania albo się coś dobrze, solidnie umie, albo leci się w dół i łamie kości... <br>Słynny przed wojną żongler-ekwilibrysta Włoch Enrico Rastelli ćwiczył codziennie od 8 do 10 godzin. Był m. in. partnerem Marleny Dietrich, a na jego występy do berlińskiego Wintergartenu nie zawsze można było kupić bilet. Ma on też jako jedyny bodaj z cyrkowców swój pomnik w Mediolanie. <br>Teatr zawsze chciał być cyrkiem - mieć jak arena tę siłę bezpośredniego oddziaływania na widownię. Wielkich reformatorów teatru, np. Adolfa Appia zawsze urzekały możliwości znalezienia w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego