Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 20/04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
o właścicielce najpiękniejszych nóg świata i niskiego, zmysłowego głosu powstał na kanwie skandalizującej książki Marie Rivas "Moja matka Marlena". Opowiada głównie o pierwszym etapie kariery aktorki, tj. o latach 1929-45. Oglądamy więc spotkanie z Josephem von Sternbergiem, powikłane związki erotyczne z reżyserem, mężem oraz... kobietami. Dużo miejsca poświęcono stosunkowi Marleny Dietrich do hitleryzmu i próbom "kruszenia" aktorki przez wysłanników Ministerstwa Propagandy i Goebbelsa, powrotowi do ojczyzny, gdzie pomimo złowrogiej kampanii była niesłychanie lubiana.
O skali popularności tej - zdaniem Siegfrieda Kracauera - "dekadenckiej, drobnomieszczańskiej dziwki o wspaniałych nogach" najdobitniej świadczy fakt, że w czasie II wojny jej "Lili Marlene" śpiewali wszyscy: powracający z
o właścicielce najpiękniejszych nóg świata i niskiego, zmysłowego głosu powstał na kanwie skandalizującej książki Marie Rivas "Moja matka Marlena". Opowiada głównie o pierwszym etapie kariery aktorki, tj. o latach 1929-45. Oglądamy więc spotkanie z Josephem von Sternbergiem, powikłane związki erotyczne z reżyserem, mężem oraz... kobietami. Dużo miejsca poświęcono stosunkowi Marleny Dietrich do hitleryzmu i próbom "kruszenia" aktorki przez wysłanników Ministerstwa Propagandy i Goebbelsa, powrotowi do ojczyzny, gdzie pomimo złowrogiej kampanii była niesłychanie lubiana.<br>O skali popularności tej - zdaniem Siegfrieda Kracauera - &lt;q&gt;&lt;transl&gt;"dekadenckiej, drobnomieszczańskiej dziwki o wspaniałych nogach"&lt;/&gt;&lt;/&gt; najdobitniej świadczy fakt, że w czasie II wojny jej "Lili Marlene" śpiewali wszyscy: powracający z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego