Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Parkera czy Johna Coltrane'a.
Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.

Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co
Parkera czy Johna Coltrane'a.<br>Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.<br><br>Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego