Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
podziały, nie uwzględnione już w powyższym graficznym zestawieniu dla zachowania przejrzystości). Nie tworzą więc struktur zamkniętych, przeciwnie ­ stają się kolejnymi ogniwami w łańcuchowej strukturze formy i w konsekwencji w łańcuchowej koncepcji formy . W pozostałych mszach Nowowiejskiego integracja wewnętrzna ogranicza się zwykle do części Kyri i Agnus. Wyjątkowo w Missa pro Pace op. 49 nr 3 (1935) kompozytor stosuje kategorię korespondencji miedzy częściami Gloria (Et in terra pax) i Agnus (Dona nobis pacem); w tym przypadku taka integracja ma zapewne bezpośredni związek z dedykacją mszy ­ pro Pace, eksponując te właśnie powiązania semantyczne odcinków i części.
Ważnym atrybutem koncepcji łańcuchowej jest jednolitość wyrazowa
podziały, nie uwzględnione już w powyższym graficznym zestawieniu dla zachowania przejrzystości). Nie tworzą więc struktur zamkniętych, przeciwnie ­ stają się kolejnymi ogniwami w łańcuchowej strukturze formy i w konsekwencji w łańcuchowej koncepcji formy &lt;gap&gt;. W pozostałych mszach Nowowiejskiego integracja wewnętrzna ogranicza się zwykle do części &lt;name type="tit"&gt;Kyri&lt;/&gt; i &lt;name type="tit"&gt;Agnus&lt;/&gt;. Wyjątkowo w &lt;name type="tit"&gt;Missa pro Pace op. 49 nr 3&lt;/&gt; (1935) kompozytor stosuje kategorię korespondencji &lt;gap&gt; miedzy częściami Gloria (&lt;name type="tit"&gt;Et in terra pax&lt;/&gt;) i &lt;name type="tit"&gt;Agnus (Dona nobis pacem&lt;/&gt;); w tym przypadku taka integracja ma zapewne bezpośredni związek z dedykacją mszy ­ pro Pace, eksponując te właśnie powiązania semantyczne odcinków i części.<br>Ważnym atrybutem koncepcji łańcuchowej jest jednolitość wyrazowa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego