literatura i dramat,<br>- muzyka (tańce),<br>- film, teatr,<br>- nobliści,<br>- symbole narodowe.<br>4. Temat: Ambasadorzy kultury polskiej. Kultywowanie tradycji narodowych.<br>Kto? Gdzie? Po co? Dlaczego i w jakiej formie?<br>Dziedziny:<br>- architektura, np.: Wawel, Zamość, Wilanów, Zamek Królewski, Krasiczyn, Łańcut, Wieliczka,<br>- zespoły pieśni i tańca, np.: Mazowsze, Śląsk, Poznańskie Słowiki,<br>- muzyka, np.: Chopin, Paderewski, Penderecki, Lutosławski, Kiepura,<br>- sztuka, np.: Opałka, Kantor,<br>- kino, np.: A.Wajda, R. Polański,<br>- nobliści,<br>- nauka, sport.<br>Forma: kartka z leksykonu (każdy uczeń losuje i przygotowuje jeden przykład).<br>Metoda: praca indywidualna według określonego wzoru, wywiad w towarzystwie polonijnym, referat, gazetka, spotkanie z gościem.<br>Czas: 2 godziny lekcyjne, godzina wychowawcza i ścieżka