Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
sztuce starożytnego i Dalekiego Wschodu, lecz także potem w sztuce ludów koczowniczych, w stylu romańskim, później również w pracach takich twórców jak Bosch, Rubens, Goya, Delacroix, Böcklin, Picasso etc., chyba wystarczy. Na tym aż nazbyt mnogolicznym tle, "świetny artysta rosyjski - Aleksiej Jawlensky" pomysłowej autorce wyskoczył jak polski Filip z konopi.

Poza tym należy podkreślić, że w twórczości malarskiej Witkiewicza "treść" była sprawą drugorzędną. Nie traktował on bowiem sztuki jako odbicia rzeczywistości, a więc ta "treść" była nieistotnym tworzywem z punktu widzenia sprawy najważniejszej: konstrukcji (w sztuce ważne jest "jak", a nie "co").

Oddzielnego omówienia wymagałaby sprawa podejmowania przez Witkiewicza tych problemów
sztuce starożytnego i Dalekiego Wschodu, lecz także potem w sztuce ludów koczowniczych, w stylu romańskim, później również w pracach takich twórców jak Bosch, Rubens, Goya, Delacroix, Böcklin, Picasso etc., chyba wystarczy. Na tym aż nazbyt &lt;orig&gt;mnogolicznym&lt;/&gt; tle, &lt;hi&gt;"świetny artysta rosyjski - Aleksiej Jawlensky"&lt;/&gt; pomysłowej autorce wyskoczył jak polski Filip z konopi.<br><br> Poza tym należy podkreślić, że w twórczości malarskiej Witkiewicza "treść" była sprawą drugorzędną. Nie traktował on bowiem sztuki jako odbicia rzeczywistości, a więc ta "treść" była nieistotnym tworzywem z punktu widzenia sprawy najważniejszej: konstrukcji (w sztuce ważne jest "jak", a nie "co").<br><br> Oddzielnego omówienia wymagałaby sprawa podejmowania przez Witkiewicza tych problemów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego