Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 03.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ogólnopolskich egzaminach gimnazjalnych i sprawdzianach szóstoklasistów. A oceny w tych egzaminach wystawiają osoby spoza szkoły.
Dobre wyniki nauki nie znaczą, że uczniowie szkół niepublicznych nie sprawiają kłopotów wychowawczych. Wzrastająca wraz z wiekiem uczniów niechęć do nauki to najczęściej sygnalizowany przez dyrektorów szkół problem wychowawczy - zarówno w szkołach publicznych, jak niepublicznych. Przy czym w tych pierwszych brak motywacji do nauki występuje w większym nasileniu. Inne niekorzystne zjawiska to agresywne zachowanie uczniów w stosunku do siebie, pedagogów i mienia szkoły. Autorki raportu stwierdziły na podstawie badań przeprowadzonych wśród dyrektorów szkół, że do agresji werbalnej i fizycznej między uczniami dochodzi częściej w publicznych szkołach podstawowych
ogólnopolskich egzaminach gimnazjalnych i sprawdzianach szóstoklasistów. A oceny w tych egzaminach wystawiają osoby spoza szkoły.<br>Dobre wyniki nauki nie znaczą, że uczniowie szkół niepublicznych nie sprawiają kłopotów wychowawczych. Wzrastająca wraz z wiekiem uczniów niechęć do nauki to najczęściej sygnalizowany przez dyrektorów szkół problem wychowawczy - zarówno w szkołach publicznych, jak niepublicznych. Przy czym w tych pierwszych brak motywacji do nauki występuje w większym nasileniu. Inne niekorzystne zjawiska to agresywne zachowanie uczniów w stosunku do siebie, pedagogów i mienia szkoły. Autorki raportu stwierdziły na podstawie badań przeprowadzonych wśród dyrektorów szkół, że do agresji werbalnej i fizycznej między uczniami dochodzi częściej w publicznych szkołach podstawowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego