Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
inicjatyw pisma na szczególną uwagę zasługuje próba zainicjowania dyskusji na temat socrealizmu, częściowo tylko udana (zabrali w niej głos m.in. Gustaw Herling Grudziński i Witold Wirpsza). Zarówno w wypowiedzi otwierającej pierwszy numer, jak i w praktyce redakcyjnej da się wyczuć polemiczne nastawienie "Pulsu" wobec "Zapisu". Można zaryzykować tezę, że "Puls" rzeczywiście nie powstał, jak "Zapis", przeciw cenzurze, lecz że został powołany do życia, w jakiejś mierze przynajmniej, w opozycji wobec samego "Zapisu".
Na pozorność tej opozycji wskazywała Lidia Rola nawiązując do zainaugurowanej przez "Puls" dyskucji o socrealizmie: "Paradoks sprawy polega jednak na tym, iż publicyści :Pulsu; nie dostrzegli tego, że
inicjatyw pisma na szczególną uwagę zasługuje próba zainicjowania dyskusji na temat socrealizmu, częściowo tylko udana (zabrali w niej głos m.in. Gustaw Herling Grudziński i Witold Wirpsza). Zarówno w wypowiedzi otwierającej pierwszy numer, jak i w praktyce redakcyjnej da się wyczuć polemiczne nastawienie "Pulsu" wobec "Zapisu". Można zaryzykować tezę, że "Puls" rzeczywiście nie powstał, jak "Zapis", przeciw cenzurze, lecz że został powołany do życia, w jakiejś mierze przynajmniej, w opozycji wobec samego "Zapisu".<br> Na pozorność tej opozycji wskazywała Lidia Rola nawiązując do zainaugurowanej przez "Puls" dyskucji o socrealizmie: "Paradoks sprawy polega jednak na tym, iż publicyści :Pulsu; nie dostrzegli tego, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego