Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
szukają sal w weneckich pałacach i galeriach.
Fakt posiadania własnego pawilonu mocno wpłynął na polityczny charakter wystawy. Manipulowanie budynkami, ich dzielenie i dostawianie nowych było zgodne ze zmianami na mapie świata.
Przed I wojną światową polscy artyści mogli wystawiać tylko z zaborcami. W 1914 r. w głównym pawilonie otwarta została "Sala Polacca". Znalazły się w niej dzieła artystów związanych z krakowskim Towarzystwem Artystów Polskich "Sztuka".
Wojna przerwała biennale, a następna edycja odbyła się dopiero w 1920 r. Włosi, żywiący wobec Polaków szczere uczucia sympatii, udostępnili nam pusty pawilon niemiecki. Chcieli oddać go nam na zawsze. Polski rząd oferty nie przyjął. Jednak
szukają sal w weneckich pałacach i galeriach. <br>Fakt posiadania własnego pawilonu mocno wpłynął na polityczny charakter wystawy. Manipulowanie budynkami, ich dzielenie i dostawianie nowych było zgodne ze zmianami na mapie świata.<br>Przed I wojną światową polscy artyści mogli wystawiać tylko z zaborcami. W 1914 r. w głównym pawilonie otwarta została &lt;name type="place"&gt;"Sala Polacca"&lt;/&gt;. Znalazły się w niej dzieła artystów związanych z krakowskim &lt;name type="org"&gt;Towarzystwem Artystów Polskich "Sztuka"&lt;/&gt;. <br>Wojna przerwała biennale, a następna edycja odbyła się dopiero w 1920 r. Włosi, żywiący wobec Polaków szczere uczucia sympatii, udostępnili nam pusty pawilon niemiecki. Chcieli oddać go nam na zawsze. Polski rząd oferty nie przyjął. Jednak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego