Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
intelektualne. Jako dyrektor Muzeum Narodowego w Poznaniu stworzył Kępiński z tej wówczas dosyć prowincjonalnej placówki to czym ono jest po dziś dzień: instytucją o znaczeniu ogólnokrajowym, posiadającą znakomitą galerię malarstwa współczesnego, przede wszystkim zaś najściślej związaną z żywą twórczością. Kępiński urządził pierwszą wystawę malarstwa kolorystycznego w Polsce Ludowej: Cybisa, Nachta-Samborskiego (nie dosłownie wystawę, bo Nacht się nie zgadzał, lecz tyle obrazów jego kupił czy zdołał "wyłudzić", że rozwieszone stanowiły piękny pokaz), później Potworowskiego. Zainteresował się Lebensteinem, Teresą Pągowską. Zachęcił Taranczewskiego do malarstwa ściennego. Był prawdziwym mecenasem sztuki w najlepszym tego słowa znaczeniu. Przede wszystkim - a ma ogół nie zajmują się
intelektualne. Jako dyrektor Muzeum Narodowego w Poznaniu stworzył Kępiński z tej wówczas dosyć prowincjonalnej placówki to czym ono jest po dziś dzień: instytucją o znaczeniu ogólnokrajowym, posiadającą znakomitą galerię malarstwa współczesnego, przede wszystkim zaś najściślej związaną z żywą twórczością. Kępiński urządził pierwszą wystawę malarstwa kolorystycznego w Polsce Ludowej: Cybisa, Nachta-Samborskiego (nie dosłownie wystawę, bo Nacht się nie zgadzał, lecz tyle obrazów jego kupił czy zdołał "wyłudzić", że rozwieszone stanowiły piękny pokaz), później Potworowskiego. Zainteresował się Lebensteinem, Teresą Pągowską. Zachęcił Taranczewskiego do malarstwa ściennego. Był prawdziwym mecenasem sztuki w najlepszym tego słowa znaczeniu. Przede wszystkim - a ma ogół nie zajmują się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego