Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zatem w kontekście przede wszystkim teatru.
Podobnie - we Francji. Po świetnym, przecierającym drogę wstępie Guizota do edycji dzieł Szekspira z 1821 roku nastąpił zachwyt przedstawieniami angielskiego teatru (o czym piszę w innym miejscu); można zacytować na zakończenie słowa Alfreda de Musset:
"Czyż nie sądzicie, że ludzie tacy jak Juvenalis, jak Szekspir, jak Byron wyciągają trzewia z ziemi, po której depczą, z błota uczepionego ich sandałów biorą glinę żyjącą i krwawiącą, którą modelują własnymi mocnymi rękami?".

Nowy dramat? Dyskusje i wątpliwości

Najważniejszym postulatem programowym romantyków była idea wolności artysty. Był w tym postulacie aspekt negacji - odrzucanie reguł - i aspekt twórczy: wyłonienie koncepcji
zatem w kontekście przede wszystkim teatru.<br>Podobnie - we Francji. Po świetnym, przecierającym drogę wstępie Guizota do edycji dzieł Szekspira z 1821 roku nastąpił zachwyt przedstawieniami angielskiego teatru (o czym piszę w innym miejscu); można zacytować na zakończenie słowa Alfreda de Musset: <br>&lt;q&gt;"Czyż nie sądzicie, że ludzie tacy jak Juvenalis, jak Szekspir, jak Byron wyciągają trzewia z ziemi, po której depczą, z błota uczepionego ich sandałów biorą glinę żyjącą i krwawiącą, którą modelują własnymi mocnymi rękami?"&lt;/&gt;.<br><br>&lt;tit&gt;Nowy dramat? Dyskusje i wątpliwości&lt;/&gt;<br><br>Najważniejszym postulatem programowym romantyków była idea wolności artysty. Był w tym postulacie aspekt negacji - odrzucanie reguł - i aspekt twórczy: wyłonienie koncepcji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego