Typ tekstu: Audycja radiowa
Tytuł: Rozmowa o szkole i nauczycielach, o młodzieży, o turystyce
Rok powstania: 1998
prostu, nauczyciel jest doradcą, pomocnikiem, przewodnikiem, a nie przekaźnikiem wiedzy.
- Sześćset dwadzieścia dwa, sześćdziesiąt dwa, trzydzieści dwa. Czy słuchacze radia są w stanie zgodzić się na taką rewolucję, żeby szkoła nie nauczała, tylko uczyła się uczyć?


- Pan Piotr z Gdyni i, panie Piotrze?
- Dzień dobry.
- Dzień dobry.
- Pan jest nauczycielem?
- Tak, jestem nauczycielem, no, dość młodym, dopiero pracuję cztery lata, ale głównie pracowałem, głównie pracuję w szkołach prywatnych i społecznych.
- Ile pan ma lat?
- Dwadzieścia osiem.
- Dwadzieścia osiem? I czego pan uczy?
- Historii i WOS-u.
- Historii i WOS-u?
- Tak.
- Dlaczego nie poszedł pan do pracy w szkole państwowej?
- Znaczy troszeczkę
prostu, nauczyciel jest doradcą, pomocnikiem, przewodnikiem, a nie przekaźnikiem wiedzy.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Sześćset dwadzieścia dwa, sześćdziesiąt dwa, trzydzieści dwa. Czy słuchacze radia są w stanie zgodzić się na taką rewolucję, żeby szkoła nie nauczała, tylko uczyła się uczyć?&lt;/&gt; <br>&lt;event desc="music"&gt;<br><br>&lt;who3&gt; - Pan Piotr z Gdyni i, panie Piotrze?&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Dzień dobry.&lt;/&gt;<br>&lt;who5&gt; - Dzień dobry.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Pan jest nauczycielem?&lt;/&gt;<br>&lt;who5&gt; - Tak, jestem nauczycielem, no, dość młodym, dopiero pracuję cztery lata, ale głównie pracowałem, głównie pracuję w szkołach prywatnych i społecznych.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Ile pan ma lat?&lt;/&gt;<br>&lt;who5&gt; - Dwadzieścia osiem.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Dwadzieścia osiem? I czego pan uczy?&lt;/&gt;<br>&lt;who5&gt; - Historii i WOS-u.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Historii i WOS-u?&lt;/&gt;<br>&lt;who5&gt; - Tak.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - Dlaczego nie poszedł pan do pracy w szkole państwowej?&lt;/&gt;<br>&lt;who5&gt; - Znaczy troszeczkę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego