Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Bogu Rodzica" (1922) na chór mieszany a cappella Nowowiejskiego,
z motywiką Bogurodzicy (szerzej zob. s. 90 nn.) ma typ narracji i zróżnicowanie
fakturalne typowe dla omówionych mszy łacińskich o orientacji tradycjonalistycznej;
jest to jedna z ciekawszych mszy tego nurtu. W równie interesującej Mszy polskiej
(1946) na chór mieszany, Sopran lub Tenor solo i organy, do wartościowego tekstu
M.H. Szpyrkówny, J. Maklakiewicz w poszczególnych częściach ośmioczęściowego
cyklu (z Offertorium i ostatnią częścią zatytułowaną Pax) tworzy rodzaj obrazów
muzycznych, m.in. w Kyrie, z sugestywną frazą marsza żałobnego i akcentem patriotycznym
w tekście (s. 4), czy w Agnus Dei, z archaizującymi współbrzmieniami
Bogu Rodzica" (1922) na chór mieszany a cappella Nowowiejskiego, <br>z motywiką Bogurodzicy (szerzej zob. s. 90 nn.) ma typ narracji i zróżnicowanie <br>fakturalne typowe dla omówionych mszy łacińskich o orientacji tradycjonalistycznej; <br>jest to jedna z ciekawszych mszy tego nurtu. W równie interesującej Mszy polskiej <br>(1946) na chór mieszany, Sopran lub Tenor solo i organy, do wartościowego tekstu <br>M.H. Szpyrkówny, J. Maklakiewicz w poszczególnych częściach ośmioczęściowego <br>cyklu (z Offertorium i ostatnią częścią zatytułowaną Pax) tworzy rodzaj obrazów <br>muzycznych, m.in. w Kyrie, z sugestywną frazą marsza żałobnego i akcentem patriotycznym <br>w tekście (s. 4), czy w Agnus Dei, z archaizującymi współbrzmieniami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego