Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
część Dziadów wskazuje, że poeta - jeśli by chciał - świetnie potrafiłby z takim zadaniem się uporać.
Może więc było inaczej. Oto po Panu Tadeuszu Mickiewicz zamknął czas pisania polskich arcydzieł. W latach późniejszych dążył zaś, krok po kroku, do zdobycia szerszego grona wyznawców. Wykłady lozańskie, prelekcje paryskie, nawet włoski polski legion, "Trybuna Ludów" - wszystkie publiczne działania Mickiewicza zmierzały ku temu celowi.
Podejrzewam, że Konfederaci barscy byli pierwszym dziełem na tej nowej drodze, próbą wykorzystania teatru dla propagowania sprawy polskiej na forum Europy. Sztuka ta była pisana nie tylko "dla opędzenia potrzeb", lecz tak, jak na polskiego poetę przystało: miała uczyć Francuzów szacunku
część Dziadów wskazuje, że poeta - jeśli by chciał - świetnie potrafiłby z takim zadaniem się uporać.<br>Może więc było inaczej. Oto po Panu Tadeuszu Mickiewicz zamknął czas pisania polskich arcydzieł. W latach późniejszych dążył zaś, krok po kroku, do zdobycia szerszego grona wyznawców. Wykłady lozańskie, prelekcje paryskie, nawet włoski polski legion, "Trybuna Ludów" - wszystkie publiczne działania Mickiewicza zmierzały ku temu celowi.<br>Podejrzewam, że Konfederaci barscy byli pierwszym dziełem na tej nowej drodze, próbą wykorzystania teatru dla propagowania sprawy polskiej na forum Europy. Sztuka ta była pisana nie tylko "dla opędzenia potrzeb", lecz tak, jak na polskiego poetę przystało: miała uczyć Francuzów szacunku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego