Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
Żegluga Morska z siedzibą w Szczecinie do niedawna utrzymywała pod polską banderą około trzydziestu jednostek. Teraz dwa i pół tysiąca szczecińskich marynarzy szuka pracy. Z kolei Polska Żegluga Bałtycka "przeflagowała" wszystkie promy. To samo robią armatorzy rybaccy. Nawet jeśli właścicielami statków są polskie przedsiębiorstwa, na masztach powiewają flagi Cypru albo Vanuatu. Tanie (ściślej "wygodne" - Flags of Convenience) bandery umożliwiają płacenie niższych podatków, niższych pensji, oznaczają złagodzenie wymagań technicznych. - Nikt nie wie, ilu polskich marynarzy podpisało zagraniczne kontrakty - twierdzi Andrzej Kościk, jeden z dwóch polskich inspektorów ITF. Szacuje się, że łącznie jest ich 30 tys., czyli właściwie wszyscy pracujący w tej branży
Żegluga Morska z siedzibą w Szczecinie do niedawna utrzymywała pod polską banderą około trzydziestu jednostek. Teraz dwa i pół tysiąca szczecińskich marynarzy szuka pracy. Z kolei Polska Żegluga Bałtycka <orig>"przeflagowała"</> wszystkie promy. To samo robią armatorzy rybaccy. Nawet jeśli właścicielami statków są polskie przedsiębiorstwa, na masztach powiewają flagi Cypru albo Vanuatu. Tanie (ściślej "wygodne" - Flags of Convenience) bandery umożliwiają płacenie niższych podatków, niższych pensji, oznaczają złagodzenie wymagań technicznych. - Nikt nie wie, ilu polskich marynarzy podpisało zagraniczne kontrakty - twierdzi Andrzej Kościk, jeden z dwóch polskich inspektorów ITF. Szacuje się, że łącznie jest ich 30 tys., czyli właściwie wszyscy pracujący w tej branży
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego