Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
wyrazowo, bez powiązań materiałowych między częściami.
Zwróćmy uwagę ­ o czym nie mówi Korte ­ że wyróżnione klasy tworzą z muzycznego punktu widzenia trzy grupy:
1) akcentującą aspekt architektoniczny. Do tej grupy należy: Ekwiwalencja, Następność, Łańcuch, Szereg, przy czym trzy ostatnie zawierają malejącą gradację integracji;
2) preferującą aspekt materiału muzycznego ­ Korespondencja, Modyfikacja, Wariacja ­ i rosnącą gradację przeobrażeń materiałowych;
3) łączącą aspekt architektoniczno-materiałowy: Dodawanie, Asocjacja, Kontrast.
Cykle mszalne z tekstami ordinarium missae w języku łacińskim i polskim liczyły od pięciu do kilkunastu części (ich typologię oraz przykłady omówiono w rozdziale I). Zwróćmy uwagę na pewne rozwiązania typowe bądź pojawiające się wyjątkowo. Przeważnie struktura
wyrazowo, bez powiązań materiałowych między częściami.<br>Zwróćmy uwagę ­ o czym nie mówi Korte ­ że wyróżnione klasy tworzą z muzycznego punktu widzenia trzy grupy:<br>1) akcentującą aspekt architektoniczny. Do tej grupy należy: Ekwiwalencja, &lt;orig&gt;Następność&lt;/&gt;, Łańcuch, Szereg, przy czym trzy ostatnie zawierają malejącą gradację integracji;<br>2) preferującą aspekt materiału muzycznego ­ Korespondencja, Modyfikacja, Wariacja ­ i rosnącą gradację przeobrażeń materiałowych;<br>3) łączącą aspekt architektoniczno-materiałowy: Dodawanie, Asocjacja, Kontrast.<br>Cykle mszalne z tekstami ordinarium missae w języku łacińskim i polskim liczyły od pięciu do kilkunastu części (ich typologię oraz przykłady omówiono w rozdziale I). Zwróćmy uwagę na pewne rozwiązania typowe bądź pojawiające się wyjątkowo. Przeważnie struktura
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego