Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
po angielsku, także dwie trzecie po niemiecku.
W 1988 r. Komisja Europejska podjęła w ramach programu LINGUA próbę zwiększenia możliwości komunikowania się obywateli Europy poprzez popieranie kształtowania programów nauczania, tak by absolwenci szkół średnich mogli swobodnie posługiwać się dwoma językami. Jednak plan ten się nie powiódł, gdyż niektóre państwa, np. Wielka Brytania, Dania i RFN, nie podjęły tej inicjatywy twierdząc, że szkoły są niezależne w tworzeniu programów edukacyjnych, mimo że praktycznie nauka drugiego języka jest w tych krajach faktem.
Najbardziej rozpowszechniony jest oczywiście język angielski, co w różnych krajach europejskich jest przyjmowane niejednakowo. Na rozprzestrzenianie się terminologii angielskiej najbardziej wrażliwi są Francuzi
po angielsku, także dwie trzecie po niemiecku.<br>W 1988 r. Komisja Europejska podjęła w ramach programu LINGUA próbę zwiększenia możliwości komunikowania się obywateli Europy poprzez popieranie kształtowania programów nauczania, tak by absolwenci szkół średnich mogli swobodnie posługiwać się dwoma językami. Jednak plan ten się nie powiódł, gdyż niektóre państwa, np. Wielka Brytania, Dania i RFN, nie podjęły tej inicjatywy twierdząc, że szkoły są niezależne w tworzeniu programów edukacyjnych, mimo że praktycznie nauka drugiego języka jest w tych krajach faktem.<br>Najbardziej rozpowszechniony jest oczywiście język angielski, co w różnych krajach europejskich jest przyjmowane niejednakowo. Na rozprzestrzenianie się terminologii angielskiej najbardziej wrażliwi są Francuzi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego