Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
przez wiedeński Concentus Musicus pod batutą Nikolausa Harnoncourta. Pasja według muzyków niemieckich była mniej "romantyczna", pełna szlachetnej prostoty. Muzykę Beethovena zestawiono na festiwalu nie tylko z utworami Bacha i Pendereckiego, lecz także z młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno popularnych Beethovenowskich koncertów fortepianowych (w wykonaniu młodej Węgierki Adrienne Krausz i znanego pianisty austriackiego Rudolfa Buchbindera), jak i mało znaną muzykę do dramatu Goethego "Egmont". Na koncerty tradycyjnie przybyło wielu zagranicznych turystów, przede wszystkim z Niemiec. Dla obszaru niemieckiego wielka symfonika od Beethovena do Mahlera
przez wiedeński Concentus Musicus pod batutą Nikolausa Harnoncourta. Pasja według muzyków niemieckich była mniej "romantyczna", pełna szlachetnej prostoty. Muzykę Beethovena zestawiono na festiwalu nie tylko z utworami Bacha i Pendereckiego, lecz także z młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno popularnych Beethovenowskich koncertów fortepianowych (w wykonaniu młodej Węgierki Adrienne Krausz i znanego pianisty austriackiego Rudolfa Buchbindera), jak i mało znaną muzykę do dramatu Goethego "Egmont". Na koncerty tradycyjnie przybyło wielu zagranicznych turystów, przede wszystkim z Niemiec. Dla obszaru niemieckiego wielka symfonika od Beethovena do Mahlera
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego