Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
na ścianie płótnach, odszedł w kierunku dzieł zagarniających całą przestrzeń galerii i muzeów. Podczas wystawy w Kijowie namalował monumentalne kompozycje na ścianach. W Witebsku i Wenecji stworzył kompozycje na podłodze, a w podweneckiej willi Guida Spano zamalował cały sufit.
W Lublinie skorzystał natomiast z doświadczeń wyniesionych z wystawy w warszawskiej Zachęcie. Cała galeria została zamieniona we wnętrze przypominające oszalowany deskami plac budowy. Spoza surowych sosnowych desek przelewa się farba - z każdej szczeliny wypływają zastygłe strugi w innym kolorze. Odnosimy wrażenie, że za drewnianym rusztowaniem znajdują się hektolitry napierającej farby i że za chwilę ta wątła zapora runie. W takich wypadkach nie
na ścianie płótnach, odszedł w kierunku dzieł zagarniających całą przestrzeń galerii i muzeów. Podczas wystawy w Kijowie namalował monumentalne kompozycje na ścianach. W Witebsku i Wenecji stworzył kompozycje na podłodze, a w podweneckiej willi &lt;name type="person"&gt;Guida Spano&lt;/&gt; zamalował cały sufit.<br>W Lublinie skorzystał natomiast z doświadczeń wyniesionych z wystawy w warszawskiej Zachęcie. Cała galeria została zamieniona we wnętrze przypominające oszalowany deskami plac budowy. Spoza surowych sosnowych desek przelewa się farba - z każdej szczeliny wypływają zastygłe strugi w innym kolorze. Odnosimy wrażenie, że za drewnianym rusztowaniem znajdują się hektolitry napierającej farby i że za chwilę ta wątła zapora runie. W takich wypadkach nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego