Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki stopień powiązań i integracji.
Podobną ideę wykorzystał Karczyński w Missa Jubilate Deo in honorem S[anc]ti Nepomuceni Mart[yris] (1949). Materiałem integrującym formę tego cyklu mszalnego są struktury melodyczne pieśni ku czci Św. Jana Nepomucena "Witaj, Janie z Bolesława" (zob. dalszą część tego rozdziału). Zwracają uwagę rzadko stosowane powiązania między strukturami formalnymi różnych części mszy, np. Et in terra (Gloria) kompozytor wiąże materiałowo z Et in unam (Credo), Hosanna (Benedictus) z Sanctus (Sanctus), 1 Agnus z 1 Kyrie, natomiast Dona nobis z Christe.
Cykl ten nie jest jednak tak silnie zintegrowany jak msza Garbusińskiego, ponieważ kompozytor
makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki stopień powiązań i integracji.<br>Podobną ideę wykorzystał Karczyński w Missa Jubilate Deo in honorem S[anc]ti Nepomuceni Mart[yris] (1949). Materiałem integrującym formę tego cyklu mszalnego są struktury melodyczne pieśni ku czci Św. Jana Nepomucena "Witaj, Janie z Bolesława" (zob. dalszą część tego rozdziału). Zwracają uwagę rzadko stosowane powiązania między strukturami formalnymi różnych części mszy, np. Et in terra (Gloria) kompozytor wiąże materiałowo z &lt;name type="tit"&gt;Et in unam (Credo)&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;Hosanna (Benedictus) z Sanctus (Sanctus)&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;1 Agnus z 1 Kyrie&lt;/&gt;, natomiast &lt;name type="tit"&gt;Dona nobis&lt;/&gt; z &lt;name type="tit"&gt;Christe&lt;/&gt;. <br>Cykl ten nie jest jednak tak silnie zintegrowany jak msza Garbusińskiego, ponieważ kompozytor
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego