Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
jego części bardzo drobnym papierem ściernym o gradacji 500-600.
Rys. 1a przedstawia tłok silnika "Gnom", natomiast na rys. 1b widzimy tłok silnika "Komar". Obydwa tłoki ustawione są w osi sworznia tłokowego.
Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę w budowie obydwu tłoków.
Tłok "Gnoma" ma na denku nadlew, a ponadto różne są odległości od sworzni do ich górnych krawędzi.
Na rys. 2 przedstawiony został przekrój cylindra z zaznaczonymi obrysami obydwu tłoków w górnym położeniu korbowodu.
Tłok "Komara" wystaje z cylindra o 11 mm, nie licząc wypukłego denka tłoka, które kształtem zupełnie nie pasuje do niesymetrycznego wnętrza głowicy (rys. 3).
W
jego części bardzo drobnym papierem ściernym o gradacji 500-600.<br>Rys. 1a przedstawia tłok silnika "Gnom", natomiast na rys. 1b widzimy tłok silnika "Komar". Obydwa tłoki ustawione są w osi sworznia tłokowego.<br>Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę w budowie obydwu tłoków.<br>Tłok "Gnoma" ma na denku nadlew, a ponadto różne są odległości od sworzni do ich górnych krawędzi.<br>Na rys. 2 przedstawiony został przekrój cylindra z zaznaczonymi obrysami obydwu tłoków w górnym położeniu korbowodu.<br>Tłok "Komara" wystaje z cylindra o 11 mm, nie licząc wypukłego denka tłoka, które kształtem zupełnie nie pasuje do niesymetrycznego wnętrza głowicy (rys. 3).<br>W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego