Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
że wprowadzenie "sztywnej" granicy dopuszczalnej szybkości jest nonsensem, z którym rozsądnie myślący człowiek nie może się pogodzić.
Wiadomo bowiem, że każdy samochód, w zależności od pojemności silnika i maksymalnej szybkości jaką może rozwijać, ma inną tzw. prędkość ekonomiczną. I tak np. dla Fiata 126 p mieści się ona między 70 a 78 km godz., dla Fiata 125 p 1500 wynosi 103-115 km/godz zaś dla Fiata 132 p 1800 zawarta jest między 115-130 km/godz. Szybkości te wyliczyłem na podstawie informacji z waszych artykułów, w których niejednokrotnie pisaliście, że szybkości ekonomiczne, dla każdego samochodu wynoszą 2/3 - 3/4
że wprowadzenie "sztywnej" granicy dopuszczalnej szybkości jest nonsensem, z którym rozsądnie myślący człowiek nie może się pogodzić. <br>Wiadomo bowiem, że każdy samochód, w zależności od pojemności silnika i maksymalnej szybkości jaką może rozwijać, ma inną tzw. prędkość ekonomiczną. I tak np. dla Fiata 126 p mieści się ona między 70 a 78 km godz., dla Fiata 125 p 1500 wynosi 103-115 km/godz zaś dla Fiata 132 p 1800 zawarta jest między 115-130 km/godz. Szybkości te wyliczyłem na podstawie informacji z waszych artykułów, w których niejednokrotnie pisaliście, że szybkości ekonomiczne, dla każdego samochodu wynoszą 2/3 - 3/4
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego